“صنعت ساختمان” یکی از صنایع اساسی و مهم کشور محسوب می‌گردد و بخش عظیمی از اقتصاد کشور به صنعت ساختمان وابسته است و عملکرد بسیاری از صنایع، به صنعت ساختمان مرتبط می‌باشد. تقریبا بیش از 30 درصد از هزینه‌های مالی کشور به طور معمول توسط صنعت ساختمان تأمین می‌گردد و زیر سایه فعالیت‌های عمرانی صنعتگران، مشاغل بسیاری در جامعه بوجود آمده است و میلیون‌ها نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم، صاحب شغل و درآمد شده‌اند. صنعت ساختمان را می‌توان به نوعی دماسنج اقتصاد ایران دانست؛ چرا که رکود در صنعت ساختمان از رکود کلی اقتصاد خبر می‌دهد و رونق صنعت ساختمان باعث عملکرد بهتر تمام صنایع و رشد تولید در سطح کشور شده و این اتفاق بزرگ در صنعت ساختمان، بدون شک باعث پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ملی کشور می‌گردد.

از این رو مجموعه‌ای از کسب و کارهای اقتصادی، تحت عنوان زرین و با هدف راه‌اندازی و ایجاد “شاهراه ‌‌‌طلایی صنعت و تجارت” و با محوریت فعالیت در صنعت ساختمان ایران، فعالیت خود را آغاز نمودند تا بدین طریق گروهی از نخبگان و متخصصان حوزه‌های مختلف صنعت و تجارت، در قالب گروه زرین در کنار یگدیگر جمع گردند و برای هدفی مشترک در صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن، به فعالیت اقتصادی بپردازند. فعالیت اصلی مجموعه‌های تابعه زرین در حوزه “تجارت”، “ساختمان‌سازی” و صنعت “تهویه مطبوع” و “تاسیسات” است. اما تمرکز اصلی گروه حول محور صنعت ساختمان می‌باشد و موضوع فعالیت اکثر مجموعه‌های تابعه زرین، با صنعت ساختمان در ارتباط است.

کسب و کارهای زیرمجموعه زرین به منظور تامین نیازهای مرتبط با پروژه‌های ساختمانی تاسیس شده‌اند و نحوه فعالیت مجموعه‌های تابعه زرین به صورت زنجیره تامین است. این بدان معناست که تمام این کسب و کارها، فعالیت‌های اقتصادی گوناگونی را در راستای نیل به یک هدف مشترک که همانا ساخت و احداث ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی است را در دستور کار خود قرار داده‌اند و همه زیرمجموعه‌های زرین، تحت حمایت “گروه زرین” با یکدیگر به همکاری و تعامل پرداخته و به نوعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند. مؤسس و بنیانگذار گروه زرین، از همان ابتدای شروع فعالیت خود، برنامه‌ها و اهداف بلندمدتی را جهت توسعه کسب و کارهای زرین تعیین نموده‌اند و براساس اهداف مشخص شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رسالت و ماموریت‌ هر مجموعه تابعه زرین را به طور مجزا ترسیم کرده‌اند و تیم مدیریتی و پرسنل مستقر در دفتر مرکزی گروه زرین نیز موظف می‌باشند تا طبق دستورالعمل‌ها و برابرِ شرح وظایفی که برای آن‌ها تعیین و مشخص شده است، به تکالیف سازمانی‌شان عمل کنند.

برطبق این اهداف، مجموعه‌های تابعه زرین در گام نخست و در اولین ماموریت سازمانی خود موظف می‌باشند تا به پروژه‌های ساختمانی تحت مالکیت گروه زرین یاری رسانند و در جهت تامین نیازهای این پروژه‌ها اقدام نمایند. این کسب و کارها در گام دوم و در دومین ماموریت سازمانی خود مکلف می‌باشند تا علاوه بر تعهدات و وظایفی که در قبال پروژه‌های ساختمانی متعلق به گروه زرین برعهده دارند؛ این کسب و کارها موظف هستند تا مطابق با اساسنامه و به تناسب موضوع فعالیت هر مجموعه تابعه، فعالیت‌های اقتصادی‌شان را در حوزه‌های مختلف اقتصاد توسعه دهند و نیازها و کمبود‌های جامعه را در صنایع مهم و حیاتی کشور شناسایی نموده و در جهت تامین این نیازها اقدام کنند تا بدین طریق گامی موثر در مسیر افزایش توانمندی‌های اقتصادی کشور برداشته شود.

گروه زرین، به‌عنوان یک مجموعه بزرگ، پویا و پیشرو در صنایع کلیدی، از آغاز تأسیس خود تاکنون، با تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت و بی‌نظیر، جایگاه ویژه‌ای را در بازارهای مختلف به دست آورده است. این مجموعه با بهره‌گیری از تخصص و نوآوری، همواره پیشتاز در توسعه فعالیت‌ها در صنایع مختلف و حوزه‌های گوناگون بوده است. تاریخچه زرین نه تنها نمایانگر تلاش‌های مستمر و دستاوردهای چشمگیر است؛ بلکه این گروه با داشتن انگیزه بالا و اراده‌ای استوار، چشم‌اندازی روشن را برای آینده خود ترسیم کرده است.

شروع فعالیت (1382 / 2003):
در سال 1382، گروه زرین فعالیت خود را با ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات لوازم خانگی آغاز کرد. این خدمات، شامل پشتیبانی تعمیر و گارانتی محصولات متنوع از برندهای معتبر ایرانی و خارجی بود. در این دوره، زرین به سرعت توانست با ارائه خدمات حرفه‌ای و جلب رضایت مشتریان، خود را به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان اصلی خدمات پس از فروش در بازار ایران معرفی کند.

ادامه فعالیت (1384 / 2005):
در سال 1384، زرین دامنه فعالیت‌های خود را به فروش و خدمات پس از فروش محصولات تهویه مطبوع نیز گسترش داد. این محصولات شامل دستگاه‌های سرمایشی خانگی، تجاری و صنعتی از برندهای معتبر و معروف بود. این توسعه فعالیت، فرصت‌های جدیدی را برای زرین فراهم آورد تا با ارائه راهکارهای جامع در زمینه تهویه مطبوع، به یکی از بازیگران کلیدی در این صنعت تبدیل شود.

توسعه فعالیت‌ها (1385 – 1393 / 2006 – 2013):
گروه زرین از سال ۱۳۸۵، فعالیت خود را با محاسبه، طراحی، تولید و فروش انواع سردخانه‌های صنعتی، چیلرها و فن کویل‌های زمینی، سقفی و دیواری توسعه داد و به سرعت به یکی از پیشروان صنعت تهویه مطبوع و تأسیسات در ایران تبدیل گردید. این توسعه فعالیت‌ها نه تنها به تولید محصولات با کیفیت، بلکه به فروش و نصب آن‌ها در شهرهای مختلف ایران و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گسترش یافت. این گسترش جغرافیایی و دامنه فعالیت‌های گروه زرین، تعهد مستمر آن به کیفیت و نوآوری را به وضوح نمایان می‌سازد و نشان‌دهنده تلاش این گروه برای ارتقاء استانداردهای صنعت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

تحولات و پیشرفت‌ها (1392 – 1398 / 2013 – 2019):
زرین در سال 1392، با ثبت علامت تجاری خود در حوزه‌های تجارت بین‌الملل، صنعت ساختمان و صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات، گام‌های بزرگی در جهت تقویت برند خود برداشت. در سال 1393، گروه زرین تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را توسعه دهد و فعالیت در صنعت ساختمان را آغاز نماید. این مجموعه در ابتدا با تمرکز بر نوسازی و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده، فعالیت‌ خود را در صنعت ساختمان آغاز کرد. پروژه‌های بازسازی و نوسازی که در سال 1392 تا 1395 اجراء شدند، به گروه زرین این امکان را داد تا تجربه و دانش لازم را در این زمینه کسب کند و زیرساخت‌های لازم جهت ورود به حوزه‌های گسترده‌تر ساختمانی را فراهم آورد. لازم به توضیح است که فعالیت در زمینه بازسازی و نوسازی از سال 1393 آغاز گردید و کماکان نیز ادامه دارد و هم‌اکنون بازسازی و نوسازی ساختمان‌های فرسوده، یکی از فعالیت‌های مهم گروه زرین محسوب می‌گردد.

سرانجام، در سال 1395، گروه زرین به پشتوانه تجارب ارزنده خود در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان‌های فرسوده، وارد حوزه ساخت و ساز گردید و فعالیت‌های ساختمانی خود را با احداث پروژه‌های رفاهی و تفریحی در شمال کشور آغاز نمود. در سال‌های بعد، گروه زرین علاوه بر توسعه فعالیت‌های خود در صنعت تهویه مطبوع و صنعت ساختمان، به واردات قطعات خودرو، واردات محصولات زیبایی، خرید و فروش و تامین محصولات حوزه انرژی، خرید و فروش و تامین محصولات صنایع غذایی، صادرات محصولات صنایع غذایی و سایر خدمات در حوزه تجارت بین‌الملل پرداخت و دامنه فعالیت‌های اقتصادی خود را با ورود به عرصه بازرگانی و تجارت بین‌الملل، بیش از پیش گسترش داد. این تغییرات و تحولات بزرگ، نشان‌دهنده استراتژی متنوع‌سازی و افزایش توانمندی‌های گروه زرین در صنایع مختلف و در حوزه‌های گوناگون به شمار می‌آید.

گسترش جهانی (1400 / 2021):
• در سال 1400، زرین با تأسیس شعباتی در کشورهای انگلستان و چین، فصل جدیدی را در تاریخ خود رقم زد و فعالیت‌های بازرگانی‌اش را به سطح جهانی ارتقا داد. این گسترش، نمایانگر گام‌های استراتژیک زرین جهت ورود به بازارهای بین‌المللی و تقویت شبکه‌های تجاری در سراسر جهان است. با این اقدام، زرین نه تنها به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای بین‌المللی است؛ بلکه قصد دارد تا با بهره‌گیری از تخصص و دانش فنی خود، محصولات و خدمات با کیفیتی را به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه دهد. تأسیس شعبات خارجی، همچنین به گروه زرین این امکان را می‌دهد تا با درک بهتر نیازها و استانداردهای جهانی، در توسعه محصولات و خدمات خود گام‌های مؤثرتری بردارد و جایگاه خود را به عنوان یک برند بین‌المللی معتبر تثبیت کند. این حرکت، نشانه‌ای از تعهد زرین به نوآوری و پیشرفت در عرصه جهانی، با هدف فتح بازارهای جدید و ایجاد روابط پایدار و سودآور با شرکای تجاری در سراسر جهان است.

اهداف خیرخواهانه و تعهد به جامعه
گروه زرین با رسالتی انسان‌دوستانه و اهدافی خیرخواهانه، در نظر دارد تا کسب‌ و کارهای بسیاری را با نیت کمک به افراد نیازمند جامعه تاسیس و راه‌اندازی کند و سود و منافع این کسب و کارها را به طور کامل در جهت امور خیر هزینه نماید. هدف از تاسیس این کسب و کارها، ارتقاء سطح کیفیت زندگی افراد نیازمند در جامعه و کمک به رشد اقتصادی با ایجاد اشتغال در کشور است. این کسب‌ و کارها موظف هستند تا محصولات و خدماتی را ارائه دهند که اولاً مورد نیاز جامعه باشد و در مقایسه با سایر رقبا، از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و ثانیاً محصولات و خدمات ارائه شده بایستی در مقایسه با سایر رقبا، با قیمت منصفانه‌تری در بازار عرضه شوند. این اقدام بخشی از تعهد گروه زرین به ایجاد تغییرات مثبت در کشور و کمک به اقشار ضعیف جامعه است. گروه زرین با تمرکز بر کسب‌ و کارهای اصلی خود یعنی زرین تجارت، زرین سازه و زرین صنعت، در تلاش است تا به‌ عنوان تامین‌کنندگان منابع مالی و سرمایه‌گذاران اصلی جهت راه‌اندازی این کسب و کارها عمل کند.

سیاست‌گذاری صورت گرفته در خصوص این کسب و کارها بدین صورت است که تا زمانی که این کسب و کارها به سوددهی و بازدهی نرسیده‌اند، مخاطبان و مشتریان این کسب و کارها نبایستی از اهداف پشت پرده آنها مطلع گردند. این اقدام به این دلیل اتخاذ شده است که از جذب مشتریان به واسطه انگیزه‌های خیرخواهانه جلوگیری شود و این کسب و کارها موظف هستند تا با ارائه محصولات و خدمات باکیفیت، به موفقیت دست یابند و جایگاه خود را در بازار ارتقاء دهند؛ بدون آنکه بر روی مشتریان خود تأثیر عاطفی و احساسی بگذارند. گروه زرین معتقد است که کیفیت و منصفانه بودن قیمت محصولات و خدمات باید به تنهایی جذابیت کافی برای جذب مشتریان ایجاد کند و نه نیت خیرخواهانه پشت آن کسب‌ و کارها. البته لازم به توضیح است که گروه زرین تاکنون چندین کسب‌ و کار را با نیت کمک به افراد نیازمند جامعه راه‌اندازی کرده است. با این حال، این کسب‌ و کارها تا زمانی که به موفقیت و سوددهی نرسیده‌اند، به طور رسمی در وب سایت گروه زرین معرفی نخواهند شد. این رویکرد به ما این امکان را می‌دهد تا از تأثیرات جانبی استقبال عمومی و حمایت احساسی از کسب و کارها پرهیز شود و این‌گونه ما مطمئن می‌شویم که این کسب‌ و کارها توانسته‌اند خودشان به صورت مستقل و با اتکا به توانمندی‌های خود به موفقیت دست یابند و نه با حمایت عاطفی و احساسی مشتریان خود.

چشم‌انداز و برنامه‌های آینده
گروه زرین با دیدگاهی روشن و با نگاهی مثبت و امیدوارانه به آینده، مصمم است تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و ایده‌های نوآورانه، کسب‌وکارهای جدید و خلاقانه‌ای را ایجاد کند. هدف ما این است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و دستاوردهای نوین، به شکلی کارآمد و جامع به نیازهای جامعه پاسخ دهیم. تیم مدیریتی و اعضاء اتاق فکر گروه زرین، با دقت و برنامه‌ریزی دقیق، طرح‌های کسب و کاری را تدوین می‌کنند که هر کدام از آنها با جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های علمی راه‌اندازی شوند و نیازهای جامعه را به شکل مطلوبی تامین نمایند. این کسب‌وکارها در صنایع مختلف و در سراسر کشور با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارائه محصولات و خدمات باکیفیت به فعالیت خواهند پرداخت.

گروه زرین بر این باور است که مسئولیت اجتماعی و اقتصادی یک تعهد مشترک است که تمام افراد جامعه، کسب و کارهای مستقل و سازمان‌های خصوصی و غیره باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند. از این رو، تمامی اقدامات و برنامه‌ها و اهداف آتی گروه زرین نه تنها بر اساس منافع شخصی است، بلکه در راستای ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در جامعه انجام می‌گردد. هدف نهایی ما، الهام‌بخشی به دیگران برای پیشبرد مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی است تا با کمک به اقشار ضعیف جامعه، بتوانیم در ساختن آینده‌ای بهتر مشارکت کنیم.

مسئولیت اجتماعی و اقتصادی
در گروه زرین، تعهد ما به این مسئولیت فراتر از صرفاً ارائه خدمات و محصولات باکیفیت است. ما کسب‌ و کارهای زیادی را با هدف کمک به جامعه راه‌اندازی کرده و از آنها حمایت خواهیم نمود. این تعهد به معنای مشارکت فعال در رفع نیازهای اساسی جامعه و حمایت از افراد آسیب‌پذیر جامعه است؛ نه صرفاً اتکا به کمک‌های مالی دولت. اتکا به ساختار حکومتی و انتظار از دولت برای حل مشکلات فعلی جامعه، به تنهایی کافی نیست. بلکه هر فرد و هر کسب‌ و کار فعال در کشور موظف می‌باشد تا به عنوان یک عضو مسئول در جامعه، نقش فعالی در بهبود وضعیت عمومی جامعه ایفا کند. گروه زرین معتقد است که مسئولیت اجتماعی نه تنها بر دوش دولت‌ها و حکومت‌ها، بلکه بر عهده تمامی افراد جامعه و کسب‌ و کارهای فعال نیز می‌باشد. ما بر این باوریم که توانمندسازی و حمایت از نیازمندان، تنها با تلاش مشترک و همدلی بین تمامی اعضاء جامعه امکان‌پذیر است. از این رو، هر شهروند و هر بنگاه اقتصادی که به سوددهی و بازدهی رسیده است، وظیفه دارد تا بخشی از منافع کسب و کار خود را به نیازمندان یا افرادی که به بیماری‌های سخت دچار هستند و توانایی تامین هزینه‌های درمانی خود را ندارند اختصاص دهد. در گروه زرین، ما با افتخار این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ایم و از همه فعالان اقتصادی دعوت می‌کنیم تا در این مسیر همگام با ما باشند. این تعهد باید به عنوان یک اصل بنیادین توسط همه فعالان بازار، صنعت‌گران و مشاغل آزاد پذیرفته شود.

البته این بدان معنا نیست که همه فعالان بازار و مشاغل موفق بایستی حاصل تلاش و پشتکار خود را در راه خیر هزینه کنند. بلکه تأکید ما بر این است که صاحبان کسب‌ و کارهای موفق می‌توانند با استفاده از سود و منفعت کسب‌ و کار اصلی خود، سرمایه لازم جهت راه‌اندازی کسب‌ و کارهای جدید را تامین کنند و این کسب‌ و کارها، پس از آنکه توانستند در بازار به موفقیت دست یابند، در وهله اول بایستی سرمایه‌ای که در ابتدا در اختیار آنها قرار گرفته است را به سرمایه‌گذار خود بازگردانند و سپس همانند دیگر کسب و کارها به فعالیت خود ادامه دهند و در ادامه فعالیتشان، سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی خود را پس از کسر هزینه‌های عملیاتی، به امور خیرخواهانه و کمک به نیازمندان جامعه اختصاص دهند. این‌گونه مالکان اصلی کسب و کارها بدون آنکه سود و منفعت خود را در امور خیر هزینه کنند؛ کسب و کارهایی را تاسیس و راه‌اندازی کرده‌اند که اولا باعث ایجاد اشتغال در جامعه شده است و ثانیا به افراد نیازمند جامعه از طریق این کسب و کارها کمک می‌شود.

keyboard_capslock